Ενημέρωση για τα εθνικά θέματα και γεωστρατηγική

Ελληνοτουρκικά | Ellinotourkika | Εθνικά Θέματα

Τι “μαγειρεύει” η Τουρκία με την προχθεσινή αεροναυτική άσκηση στην Μεσόγειο;

 

Ακολουθήστε μας στο Google News

Τις πρωινές ώρες της 17ης Απριλίου, η Τουρκική Αεροπορία και το Τουρκικό Ναυτικό πραγματοποίησαν διακλαδική άσκηση “Υπεράκτιας Εκπαιδεύσεως” στην Μεσόγειο, στην περιοχή μεταξύ Ελλάδος – Κύπρου. Η άσκηση διήρκεσε 7 ώρες και 35 λεπτά και σε αυτήν δοκιμάσθηκαν διαδικασίες Διοικήσεως & Ελέγχου, Εναερίου Ανεφοδιασμού σε καύσιμο και διακλαδική εκπαίδευση αεροναυτικών δυνάμεων.

Στο δημοσιοποιηθέν φωτογραφικό υλικό εμφανίζονται να συμμετέχουν ένα Αερομεταφερόμενο Σύστημα Εγκαίρου Προειδοποιήσεως & Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) Ε-7Τ, τρία αεροσκάφη ανεφοδιασμού KC-135R, ένα αεροσκάφος τακτικών μεταφορών C-130E, τρία F-16 Block 50 της 132 Μοίρας με οπλισμό 2 ΑΙΜ-120C-7, 2 ΑΙΜ-120Β, 2 ΑΙΜ-9Χ, δύο F-16 Block 40 με διάκοσμο της 162 Μοίρας (η οποία ανέστειλε την λειτουργία της και τα αεροσκάφη της διατέθηκαν στην 161 Μοίρα) με οπλισμό 2 ΑΙΜ-120Β, 2 ΑΙΜ-9S και ένα F-16 Block 50 της 151 Μοίρας.

Όπως αποκαλύφθηκε από τα στίγματα που καταγράφηκαν από την εναέριο κυκλοφορία της πολιτικής αεροπορίας, ο όγκος των αεροσκαφών πέταξε στην περιοχή μεταξύ του ορίου των FIR Αθηνών και Λευκωσίας. Το C-130 που είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση του Ικονίου, πέταξε διαγωνίως και σχεδόν στο νότιο όριο του FIR Αθηνών νοτίως Κρήτης, έλαβε δυτική πορεία, έφθασε σχεδόν μέχρι το δυτικό όριο του Κόλπου της Σύρτεως και κατόπιν έλαβε ανατολική πορεία επιστροφής.

Κατά το Itamilradar στις 10.02 τα KC-135R και το E-7T έκλεισαν τους αναμεταδότες IFF. Ωστόσο, τουλάχιστον ένα KC-135R και το E-7T ανιχνεύθηκαν από δέκτη σημάτων στην Μάλτα, γεγονός που σημαίνει ότι το “πακέτο” (με την συνοδεία των 6 μαχητικών) είχε βρεθεί, όπως και το C-130E, στο ίδιο ύψος της Λιβύης.

Την συγκεκριμένη ημέρα, το ΓΕΕΘΑ ανακοίνωσε την είσοδο στο FIR Αθηνών άνευ υποβολής σχεδίου πτήσεως ενός σχηματισμού 4 F-16, ενός σχηματισμού 3 F-16 και δύο σχηματισμών των 2 F-16 (σύνολο 11 F-16) και 5 μεμονωμένων αεροσκαφών, που αντιστοιχούν στα Ε-7T, KC-135R και C-130E.

Αυτό σημαίνει ότι πέραν των 6 F-16 που εμφανίζονται σε δημοσιοποιηθέν φωτογραφικό υλικό του τουρκικού Υπουργείου Αμύνης, άλλα 5 F-16 εισήλθαν στο Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο, πραγματοποιώντας παραβάσεις και παραβιάσεις. Η δραστηριότητα στο Αιγαίο εκδηλώθηκε απογευματινές ώρες, μετά το πέρας της τουρκικής ασκήσεως στην Μεσόγειο. Αρχικώς ζεύγος και ένα μεμονωμένο F-16, πραγματοποίησαν υπέρπτηση στις 16.04 άνωθεν περιοχής Αρχαγγέλου Ρόδου στα 15.000 πόδια ενώ από τις 18.29, άλλο ζεύγος F-16 προέβη σε υπερπτήσεις από το ύψος του Φαρμακονησίου μέχρι την Χίο.

Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, από τα 11 F-16, τα 9 ήταν οπλισμένα και σημειώθηκαν 4 εμπλοκές. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, μία εμπλοκή σημειώθηκε στο Κεντρικό Αιγαίο και τρεις με τα αεροσκάφη που πέταξαν επάνω από την Ρόδο. Δεν υπήρξαν εμπλοκές στο Λιβυκό Πέλαγος, όπως εσφαλμένως αναφέρθηκε από ορισμένα μέσα.

Τα ίχνη των KC-135R και Ε-7Τ.Ποιο ήταν το αντικείμενο της “Υπεράκτιας Εκπαιδεύσεως”

Η πτήση του “πακέτου” της Τουρκικής Αεροπορίας, σχετιζόταν πιθανώς με διαδικασίες συνεργασίας με την Ομάδα Μάχης φρεγατών του Τουρκικού Ναυτικού που περιπολεί στα ανοικτά της Λιβύης. Πρέπει να σημειωθεί ότι όπως αναλύθηκε στο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ALMANAC 2017-2018, στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού των C-130E, εγκαθίσταται σύστημα ζεύξεως δεδομένων Link 16.

Το “188” που πέταξε, ήταν αυτό που χρησιμοποιήθηκε ως πρωτότυπο εκσυγχρονισμένου C-130E, που παραδόθηκε το 2014 συνεπώς είχε δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων τόσο με το E-7T όσο και με τις φρεγάτες κλάσεως GABYA στην Λιβύη, οι οποίες απέκτησαν υποδομή Link16/22 κατά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που υλοποιήθηκε την περίοδο 2007-2011. Συνεπώς, στην εν λόγω άσκηση, το σύνολο των αεροσκαφών (πλην των KC-135R) και των φρεγατών, επιχειρούσε σε δικτυοκεντρικό περιβάλλον επιχειρήσεων χάρη στην ζεύξη δεδομένων Link16.

Το ίχνος πτήσεως του C-130E.

Όσον αφορά το C-130E, από τον παλαιτοποιημένο φόρτο ελαστικής λέμβου που μετέφερε, διαπιστώνεται ότι αυτό χρησιμοποιήθηκε για την λήψη μέτρων διασώσεως ιπταμένου στην περίπτωση εγκατάλειψης μαχητικού πάνω από την θάλασσα. Η λέμβος θα ριχνόταν στην θάλασσα με αλεξίπτωτα και θα ακολουθούσε ρίψη Ομάδος Διασωστών Μάχης που θα εκτελούσαν θαλάσσιο άλμα με αλεξίπτωτο για να ασφαλίσουν τον ή τους ιπταμένους.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, είναι ότι οι φωτογραφίες αποκάλυπταν ότι οι χειριστές των F-16 ήταν οπλισμένοι με πιστόλι ως στοιχειώδες μέσο αυτοάμυνας. Το συγκεκριμένο στοιχείο τονίζει ακόμη περισσότερο τον “πολεμικό” χαρακτήρα που είχε για τα πληρώματα, η συγκεκριμένη εκπαίδευση.

Ο παλετοποιημένος φόρτος ελαστικών λέμβων που ρίφθηκε με αλεξίπτωτα στην θάλασσα από το C-130E.

Η ασυνήθιστη άσκηση στην δεδομένη χρονική συγκυρία, συσχετίσθηκε από ξένους παρατηρητές με την εξέλιξη των επιχειρήσεων στην Λιβύη, κυρίως ως προς το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες διακινούμενες πληροφορίες αναφέρουν την μεταφορά επιπλέον αντιαεροπορικών συστημάτων Pantsir-S1 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στις δυνάμεις του LNA.

Γεγονός είναι ότι από τις 26 Μαρτίου βρίσκεται σε εξέλιξη η Επιχείρηση PEACE STORM από τις δυνάμεις του GNA που εξελίσσεται θετικά καθώς καταλήφθηκε όλη η παραλιακή λωρίδα δυτικώς Τριπόλεως μέχρι την Τυνησία και πλέον φαίνεται να επιδιώκεται η περικύκλωση των δυνάμεων του LNA που έχουν “διεισδύσει” μέσω ενός διαδρόμου από τον νότο, προς την Τρίπολη.

Η συνέχεια του άρθρου στο doureios.com